Opći uvjeti korištenja sustava START

1. Uvodne odredbe


Opći uvjeti korištenja sustava START (dalje u tekstu: Opći uvjeti) propisuju uvjete i pravila korištenja sustava START od strane Korisnika.


Sukladno Uredbi o utvrđivanju poslova iz članka 4.A i 4.C Zakona o Financijskoj agenciji (»Narodne novine«, broj 98/05., 106/12. i 71/18.) i Odluci o utvrđivanju uvjeta, načina i rokova redovitog poslovanja sustava START (»Narodne novine«, broj 103/18), Sustav START je informacijski sustav koji na jedinstvenom digitalnom mjestu omogućava podnošenje ukupnog skupa podataka potrebnog za pokretanje poslovanja trgovačkog društva i obrta na daljinu u Republici Hrvatskoj.


Korisnik sustava START može biti hrvatski državljanin sa aktivnim prebivalištem/boravištem u RH, punoljetna i poslovno sposobna osoba koja ima osobni identifikacijski broj (dalje u tekstu: OIB), o kojoj su u evidencijama i zbirkama podataka Ministarstva unutarnjih poslova dostupni ažurni podaci, koja posjeduje valjanu vjerodajnicu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (dalje u tekstu: NIAS) odgovarajuće razine sigurnosti, ispunjene tehničke preduvjete i podatkovne preduvjete korištenja funkcionalnosti usluga sustava START.


Vlasnik sustava START je Ministarstvo gospodarstva.


Operativni upravitelj sustava START je Financijska agencija zadužena za redovito održavanje i podršku sustavu.


1.1. Tehnički preduvjeti korištenja sustava START


Tehnički preduvjeti korištenja sustava START navedeni su na poveznici: https://start.gov.hr/st/index.html, a odnose se na potrebne postavke osobnog računala Korisnika, podržane preglednike i operativne sustave, potrebnu programsku podršku i perifernu opremu, posjedovanje Korisničkog pretinca (KP) i kreditne ili debitne kartice te odgovarajuće vjerodajnice za prijavu u sustav START.


Prijava u sustav START jest proces identifikacije i autentifikacije fizičkih osoba, kao Korisnika sustava, koristeći Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav (NIAS). Odgovarajuća vjerodajnica za prijavu u sustav START jest minimalno vjerodajnica značajne razine sigurnosti s liste prihvaćenih vjerodajnica NIAS-a. Ista vjerodajnica omogućava i korištenje usluge Pokretanje poslovanja obrta. Odgovarajuća vjerodajnica za korištenje usluga Pokretanje poslovanja d.o.o. i Pokretanje poslovanja j.d.o.o. jest vjerodajnica visoke razine sigurnosti, koja omogućuje izradu kvalificiranog elektroničkog potpisa, izjednačenog s vlastoručnim: elektronička osobna iskaznica ili FinaCertRDC certifikat na QSCD kripto uređaju.


1.2. Podatkovni preduvjeti korištenja sustava START


Sustav START u svrhu pokretanja poslovanja prikuplja autentične podatke registara i službenih evidencija i automatizirano ih razmjenjuje sa sustavima koji podržavaju pojedine aktivnosti procesa. Provjera podatkovnih preduvjeta korištenja funkcionalnosti usluga sustava START jest proces koji slijedi nakon prijave odgovarajućom vjerodajnicom, a svrha mu je provjera postojanja ukupnog skupa podataka potrebnog za pokretanje poslovanja na jedinstvenom digitalnom mjestu.


Prihvatom Općih uvjeta Korisnik je upoznat i suglasan, da sustav START, za potrebe prosljeđivanja podataka izabranim institucijama, u iz evidencijama i zbirkama podataka Ministarstva unutarnjih poslova (Evidencija dodijeljenih matičnih brojeva građana, Zbirka podataka o prebivalištu i boravištu građana, Evidencija osobnih iskaznica), provjeri dostupnost ukupnog skupa podataka potrebnog za pokretanje poslovanja. Korisnik je također upoznat da, u slučaju nepostojanja jednog ili više potrebnih podataka u navedenim evidencijama, neće biti u mogućnosti koristiti usluge sustava START prije ažuriranja podataka pred nadležnim tijelima. Preduvjeti postojanja svih potrebnih podataka u navedenim evidencijama jesu regulirano (prijavljeno) prebivalište ili boravište u RH te važeća i preuzeta osobna iskaznica.


Sve ostale podatke, koji se ne nalaze u službenim registrima i evidencijama, a potrebni su za realizaciju pokretanja poslovanja, Korisnici unose osobno te odgovaraju za njihovu istinitost.


2. Usluge sustava START


Usluge sustava START su:


  • Pokretanje poslovanja d.o.o.
  • Pokretanje poslovanja j.d.o.o.
  • Pokretanje poslovanja obrta

Pokretanje poslovanja trgovačkih društava znači minimalno upis u sudski registar. Pokretanje poslovanja obrta znači minimalno upis u Obrtni registar i Registar poreznih obveznika. Uz navedene obvezne upise, unutar usluga sustava START ponuđeni su i sljedeći opcionalni zahtjevi: registracija u sustav PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja, registracija korisnika u sustav HZMO-a, prijava u Registar stvarnih vlasnika i zahtjev za otvaranje transakcijskog računa.


Korisnik je prihvatom Općih uvjeta upoznat s činjenicom da vlastitim odabirom opcionalnih zahtjeva kreira konačan opseg procesa pokretanja poslovanja.


3. Automatizam procesa pokretanja poslovanja u sustavu START


Prihvatom Općih uvjeta Korisnik je upoznat s činjenicom da sustav START, prije prosljeđivanja zahtjeva nadležnim tijelima, vrši određene provjere podataka unesenih i pripremljenih za slanje od strane Korisnika.


U svrhu prosljeđivanja ispravnih podataka odabranim institucijama, bez potrebe ponovne prijave Korisnika u sustav, sustav će prekontrolirati podatke koji su potencijalno neispravni zbog proteka vremena (odgode slanja od strane Korisnika ili proteka vremena zbog obrade u nadležnim tijelima).


Sustav START će prije slanja prijave u Obrtni registar izvršiti automatsku izmjenu proteklog datuma početka obavljanja obrta. Sukladno članku 17. stavak 3. Zakona o obrtu, datum početka obavljanja obrta automatski će se podesiti na 8 dana od datuma slanja prijave.


Upis u Registar obveznika poreza na dodanu vrijednost nije moguće prijaviti prije upisa u Obrtni registar te se datum upisa u taj registar, ako je protekao, uvijek izjednačuje sa datumom upisa u Obrtni registar.


Datum početka obavljanja djelatnosti trgovačkog društva i datum upisa u registar obveznika poreza na dodanu vrijednost kontroliraju se temeljem povratne informacije iz sudskog registra.


Upis u registar obveznika poreza na dodanu vrijednost nije moguće prijaviti prije upisa u sudski registar te se datum upisa u taj registar, ako je protekao, uvijek izjednačuje sa datumom upisa u sudski registar.


Korisnik je suglasan da sustav START, u svrhu osiguranja automatizma procesa, Rješenje o upisu u Obrtni registar prosljeđuje odabranim institucijama (HZMO, Poreznoj upravi, odabranoj banci) kao neizvršan akt.


Korisnik može izmijeniti odabir opcionalnih zahtjeva do trenutka slanja u Obrtni registar (u slučaju pokretanja poslovanja za obrt) odnosno do trenutka zaprimanja povratne informacije i dokumenata od sudskog registra (u slučaju pokretanja poslovanja trgovačkih društava).


Korisnik, ovisno o odabranim uslugama i pod uvjetom da je automatizam procesa održan, u sustavu START zaprima odluke/akte Obrtnog registra (Rješenje o upisu i Obrtnicu), sudskog registra (Rješenje o upisu i Prilog rješenju), Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD 2025 Državnog zavoda za statistiku te Potvrdu o OIB-u i porezno rješenje o dodjeli PDV ID broja Porezne uprave.


3.1. Narušavanje automatizma procesa pokretanja poslovanja u sustavu START


Korisnik je prihvatom Općih uvjeta upoznat s činjenicom da razina automatizma procesa pokretanja poslovanja ovisi o njegovim akcijama u sustavu, kao i eventualnim postupanjima izvan sustava START.


Automatizam slanja prijava za vanjske institucije u procesu pokretanja poslovanja trgovačkih društava bit će realiziran samo kada je prijava za vanjske institucije zaključana i time pripremljena za slanje.


Automatizam slanja prijava za vanjske institucije u procesu pokretanja poslovanja obrta bit će realiziran samo kada su u Obrtni registar svi podaci upisani temeljem prijave za upis dostavljene putem START sustava.


Podatke poslane prijave za upis u Obrtni registar u sustavu START moguće je mijenjati samo kada je Korisnik pozvan na dopunu prijave od strane nadležnog upravnog tijela županije odnosno Grada Zagreba, u čijem je djelokrugu obavljanje povjerenih poslova državne uprave koji se odnose na obrt. Obzirom na postojanje drugih kanala komunikacije s nadležnim upravnim tijelima, korisnik je upoznat da sustav START, u svrhu osiguranja integriteta podataka i pouzdanosti procesa pokretanja poslovanja, vrši provjeru i usporedbu podataka poslanih u Obrtni registar sa podacima zaprimljenim u povratnom odgovoru Obrtnog registra.


U slučaju izmjene podatka o broju vlasnika obrta, OIB-u vlasnika obrta ili pretežitoj djelatnosti, nakon njihova slanja iz sustava START, sustav START će zaustaviti slanje u ostale odabrane institucije, a Korisnik će opcionalne zahtjeve realizirati u redovnoj proceduri pred nadležnim tijelima i pravnim osobama. U slučaju izmjene ostalih podataka prijave za upis u Obrtni registar, nakon njezina slanja iz sustava START, Korisnik je upoznat da sustav START, njegov vlasnik ili operativni upravitelj, nisu odgovorni za integritet podataka prikupljenih izvan sustava START niti za pouzdanost procesa realiziranog izvan sustava START.


4. Pokretanje poslovanja s više sudionika u sustavu START


Kada više Korisnika sudjeluje u pokretanju poslovanja obrta, podatke za sve sudionike unosi predlagatelj prijave. Prije slanja prijave u Obrtni registar te ostale izabrane institucije, potrebna je suglasnost sudionika za korištenje njihovih osobnih podataka i njihova potvrda sudjelovanja u postupku pokretanja poslovanja. U slučaju zajedničkog obrta, ortaci su suglasni da će obrtu biti dodijeljen OIB predlagatelja prijave u STARTU.


Kada više Korisnika sudjeluje u pokretanju poslovanja društva sa ograničenom odgovornošću i jednostavnog društva sa ograničenom odgovornošću, radnje koje poduzima osnivač predlagatelj bez učinka su dok ih svojim kvalificiranim elektroničkim potpisom ne potvrde ostali osnivači i druge osobe u postupku osnivanja na daljinu. Prihvaćanjem osnivanja na daljinu, osnivač ili druga osoba koja sudjeluje u postupku, ujedno potvrđuje da je suglasan da se njegovi osobni podaci mogu koristiti i obrađivati u tim postupcima.


5. Rezervacija transakcijskog računa u banci


Korisnik je prihvatom Općih uvjeta upoznat s činjenicom da rezervacija transakcijskog računa putem sustava START ne predstavlja otvaranje računa niti zasnivanje poslovnog odnosa banke s Korisnikom. Zahtjev za otvaranje transakcijskog računa u banci jest zahtjev odabranoj banci za rezervacijom transakcijskog računa (IBAN).


Odabrana Banka će, temeljem dostavljenih elektroničkih podataka, akata i isprava iz sustava START, u roku od najviše 3 (tri) radna dana rezervirati IBAN za novoosnovani poslovni subjekt ili odbiti rezervaciju istoga, a informaciju o tome u roku daljnja 24 sata dostaviti Korisniku u sustav START.


Za aktivaciju rezerviranog IBAN-a Korisnik je dužan obratiti se banci, uz predočenje valjane osobne iskaznice, u roku od 15 radnih dana od dana rezervacije IBAN-a. Banka će po javljanju Korisnika u Banku za aktiviranje rezerviranog IBAN-a, svu daljnju komunikaciju vezano uz uspostavu poslovnog odnosa i otvaranje transakcijskog računa obaviti direktno u komunikaciji s Korisnikom.


Ako se Korisnik ne javi u Banku u roku od 15 (petnaest) radnih dana od dana rezervacije IBAN-a ili Banka temeljem zaprimljene dokumentacije od Korisnika odbije uspostavu poslovnog odnosa, Banka će u narednih 5 (pet) radnih dana poništiti rezervaciju. Banka će informaciju o poništenju rezerviranog IBAN-a dostaviti u sustav START u roku od 24 sata od donošenja odluke o poništenju, a podatke dobivene kroz sustav START, osim podataka koji su Banci potrebni u svrhu evidentiranja razloga odbijanja zahtjeva za otvaranje poslovnog računa u skladu s propisima, brisati u roku od 5 (pet) radnih dana od poništenja IBAN-a. Nakon zaprimanja obavijesti Banke, poništeni rezervirani IBAN bit će brisan i u sustavu START.


6. Plaćanje u sustavu START


Temeljni kapital i sudska pristojba uplaćuju se unutar sustava START, koji je za tu svrhu integriran sa Sustavom za naplatu javnih davanja Republike Hrvatske. Uvjeti naplate javnih davanja putem Interneta dostupni su na internet adresi: https://njd.fina.hr/. Uvjeti pružanja javne e-usluge dostupni su na internet adresi: https://esudreg.pravosudje.hr/.


Uplate Korisnik vrši kreditnom ili debitnom karticom. Prihvaćene kartice su Visa, Maestro i MasterCard.


Prihvatom Općih uvjeta Korisnik je upoznat s činjenicom da je dio mogućih poteškoća s plaćanjem vezan uz valjanost platne kartice ili tehničke poteškoće na strani izdavatelja kartice. Kada se pri plaćanju javi greška koja je vezana uz neprihvaćanje platne kartice, Korisnik će biti upućen da se obrati banci izdavatelju kartice.


Korisnik je odgovoran za prethodno osiguranje dostatnog limita za internet plaćanja i unesene podatke o platnoj kartici.


Korisnik predlagatelj prijave za upis u sudski registar može uplatiti uloge u ime svih osnivača ili to može učiniti svaki osnivač za sebe. Korisnik je upoznat s činjenicom da je dogovor oko toga koji će osnivač biti izvršitelj plaćanja odgovornost suosnivača.


Podatke za plaćanje će pripremiti Sustav za naplatu javnih davanja. Po zaprimljenom odobrenju transakcije, Korisnik će zaprimiti Potvrdu o izvršenoj transakciji od navedenog sustava.


7. Prijenos temeljnog kapitala i storno kartične transakcije


Temeljni kapital u postupcima osnivanja trgovačkog društva na daljinu uplaćuje se na privremeni podračun državnog proračuna otvoren za tu svrhu. Sudska pristojba uplaćuje se na račun državnog proračuna.


Prijenos uplaćenih sredstava temeljnog kapitala izvršava se za sva trgovačka društva upisana u sudski registar na daljinu, neovisno o tome je li transakcijski račun novoosnovanog društva otvoren temeljem zahtjeva iz sustava START.


Prijenos će se izvršiti na transakcijski račun novoosnovanog društva, bez zahtjeva korisnika, čim taj transakcijski račun postane aktivan i vidljiv u Jedinstvenom registru računa.


U slučaju da su u Jedinstvenom registru računa vidljiva dva ili više transakcijska/ih računa istog novoosnovanog društva, prijenos temeljnog kapitala vrši se na prvi otvoreni račun vidljiv u Jedinstvenom registru računa (račun s najranijim datumom otvaranja).


Za sve prijave za upis u sudski registar predane na daljinu, za koje je doneseno rješenje o odbačaju prijave (društvo nije osnovano), bit će izvršen storno kartične transakcije kojom su sredstva temeljnog kapitala uplaćena. Preduvjet za iniciranje storna kartične transakcije jest informacija o pravomoćnosti rješenja o odbačaju, zaprimljena od sudskog registra. Prihvatom Općih uvjeta Korisnik je upoznat s činjenicom da iskorištavanje prava na žalbu na rješenje o odbačaju prijave za upis odgađa pravomoćnost tog rješenja, a time i prijenos ili storno kartične transakcije, do okončanja žalbenog postupka.


Korisnik je također upoznat s činjenicom da je storno kartične transakcije proces koji uključuje niz institucija platnog prometa, sa rokovima koji su nevezani uz korištenje sustava START.


8. Informiranje Korisnika


Korisnik će informacije o promjeni statusa START zahtjeva zaprimati u Korisnički pretinac sustava e-Građani te opcionalno na adresu elektroničke pošte. Korisnik će informacije od sudskog registra zaprimati samo na adresu elektroničke pošte.


9. Odgovornosti operativnog upravitelja sustava START – Financijske agencije


Operativni upravitelj odgovoran je za osiguravanje redovitog poslovanja sustava, omogućavanje povezivanja i razmjene podataka, elektroničkih isprava i akata sa informacijskim sustavima dionika, koristeći tehnologiju potrebnu za automatizirane razmjene podataka, isprava i akata, te za redovito pružanje podrške i održavanje sustava START. Za navedene aktivnosti operativni upravitelj sustava START odgovoran je isključivo vlasniku sustava START, sukladno međusobnom ugovoru.


Operativni upravitelj sustava START odgovoran je za pravovremeno obavještavanje Korisnika o svim planiranim nedostupnostima i radovima na sustavu, koji će se poduzimati u svrhu njegova redovnog održavanja, kao i planiranim nedostupnostima sustava dionika, o kojima ima saznanja, a od utjecaja su na rad sustava START. Operativni upravitelj sustava START obavijestit će Korisnika o planiranim nedostupnostima i radovima putem obavijesti postavljene na stranici za odabir usluga sustava START, u razumnom roku, obzirom na tip planirane akcije i njezin mogući utjecaj, a sukladno dobrim praksama održavanja informatičke infrastrukture i aplikativnih rješenja.


Operativni upravitelj sustava START odgovoran je za pravovremeno obavještavanje Korisnika o neplaniranim incidentima u radu sustava START koji su doveli do prekida usluga, njihove privremene nedostupnosti ili smanjene funkcionalnosti te o neplaniranim nedostupnostima sustava dionika o kojima ima saznanja, a od utjecaja su na rad sustava START.


Operativni upravitelj sustava START obavijestit će Korisnika o neplaniranim incidentima putem obavijesti postavljene na stranici za odabir usluga sustava START, odmah po saznanju o nastanku neplaniranog incidenta.


10. Isključenje odgovornosti vlasnika i operativnog upravitelja sustava START


Vlasnik i operativni upravitelj sustava START nisu odgovorni:


- za štetu koja može nastati gubitkom, krađom ili zlouporabom uređaja i sredstava za identifikaciju i autentifikaciju kojim se Korisnik koristi za pristup sustavu START ili platnih kartica kojima se vrše plaćanja u sustavu START. Čuvanje uređaja, sredstava identifikacije i autentifikacije, platnih kartica i zaporki, na način da spriječi njihov gubitak, krađu ili zlouporabu, isključiva su odgovornost Korisnika;


- za ispravan rad komponenti i funkcionalnosti sustava START, u slučajevima kada se za pristup i korištenje usluga sustava START Korisnik ne koristi računalnom (strojnom i programskom) opremom koja je propisana u tehničkim preduvjetima korištenja sustava START;


- za kvalitetu, kontinuitet i ispravnost rada informacijskih sustava dionika s kojima je sustav START integriran u svrhu razmjene podataka, kao ni za potpunost, ispravnost, točnost ili integritet podataka, isprava i akata koje je Korisnik zaprimio iz vanjskih sustava (sustava dionika);


- za sadržaj upisa u odabrane registre, o čijim pretpostavkama odlučuju nadležna tijela, a posebice kada je do upisa došlo naknadnom izmjenom ili dopunom podataka dostavljenih iz sustava START;


- za štetu koja može nastati kao posljedica neovlaštenog korištenja sustava START, korištenja sustava START koje nije sukladno ovim Općim uvjetima i dostupnim korisničkim uputama ili zbog nemogućnosti korištenja sustava START uzrokovane nepredvidivim tehničkim incidentima.


Vlasnik i operativni upravitelj sustava START nemaju utjecaja na trajanje obrade START zahtjeva u nadležnim tijelima niti su odgovorni za štetu koja Korisniku može nastati zbog trajanja tih obrada.


Korisnik je upoznat sa činjenicom da ponekad dolazi do događaja koji su izvan kontrole vlasnika i operativnog upravitelja sustava START, a mogu dovesti do prekida usluga, njihove privremene nedostupnosti ili smanjene funkcionalnosti.


11. Upiti, prigovori i reklamacije


Korisnička podrška Korisniku se pruža zaprimanjem upita, prigovora i reklamacija Korisnika putem elektroničke pošte: podrska.start@fina.hr i besplatnog telefona: 0800 0080.


Korisnička podrška sustava START odnosi se na informiranje o preduvjetima korištenja sustava START, pojašnjenja opsega usluga te poslovnih i procesnih pravila sustava START, provjere i pojašnjenja statusa zahtjeva, pomoć pri korištenju funkcionalnosti sustava START i rješavanje tehničkih poteškoća i incidenata nastalih pri korištenju tih funkcionalnosti. Korisnička podrška također uključuje informiranje o regulativi temeljem koje su definirane usluge i poslovna pravila sustava START ili o kojoj one ovise.


Korisnička podrška sustava START ne uključuje tumačenja ili savjetovanja pravne ili porezne prirode, koja mogu stvoriti učinke na buduće poslovanje poduzetnika (savjetovanja oko predmeta poslovanja, vlasničke strukture ili činjenica bitnih za oporezivanje). Ona također ne uključuje pojašnjenja postupanja nadležnih tijela, posredovanje pri komunikaciji s tim tijelima niti utjecanje na rokove obrade u tim tijelima.


12. Zaštita osobnih podataka


Prihvatom Općih uvjeta, Korisnik je upoznat da sustav START iz autentičnih izvora dohvaća i prosljeđuje skup njegovih osobnih podataka kao što su: OIB, ime, prezime, datum rođenja, mjesto rođenja, prebivalište, aktivno boravište, naziv izdavatelja identifikacijskog dokumenta, serijski broj identifikacijskog dokumenta, datum valjanosti identifikacijskog dokumenta, državljanstvo itd.


Prihvatom Općih uvjeta Korisnik je upoznat da se njegovi podaci, kako oni uneseni od strane Korisnika, tako i oni dohvaćeni iz registara i službenih evidencija, u svrhu podnošenja ukupnog skupa podataka potrebnog za pokretanje poslovanja, razmjenjuju sa nadležnim tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima te pravnim osobama te se za potrebe dovršetka tog procesa obrađuju u registrima, evidencijama i informacijskim sustavima tih tijela i pravnih osoba.


Korisnik je upoznat da se ti podaci razmjenjuju i obrađuju u registrima, evidencijama i informacijskim sustavima nadležnih tijela i pravnih osoba temeljem njegova odabira raspoloživih usluga sustava START i u njima ponuđenih obveznih i opcionalnih zahtjeva.


Nadležna tijela državne uprave i druga državna tijela te pravne osobe, s kojima će sustav START, ovisno o odabiru korisnika, razmijeniti podatke, su:


  • Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije i trgovački sudovi, za upis u sudski registar,
  • Ministarstvo gospodarstva i uredi za povjerene poslove državne uprave u županijama, za upis u Obrtni registar,
  • Državni zavod za statistiku, za upis u Registar poslovnih subjekata,
  • Ministarstvo financija - Porezna uprava, za upis u Evidenciju OIB, Registar poreznih obveznika i registar obveznika poreza na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) i dodjelu PDV identifikacijskog broja,
  • Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: HZMO), za registraciju u sustav HZMO Lana,
  • Ministarstvo financija - Ured za sprječavanje pranja novca), za upis u Registar stvarnih vlasnika (u daljnjem tekstu: RSV),
  • izabrana poslovna banka, za rezervaciju transakcijskog računa.

Korisnik predlagatelj upisa obrta ovlašten je, uz izričitu suglasnost ortaka, poslovođe, stručne/ih osobe/a, unijeti u sustav START OIB predmetne osobe te ostale osobne podatke.


Vlasnik sustava START jamči Korisniku da će se njegovi osobni podaci u okviru sustava START koristiti sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka (EU) 2016/679 Europskog Parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. i ostalim propisima iz područja zaštite osobnih podataka te jamči primjenu odgovarajućih mjera zaštite osobnih podataka.


Pravna osnova obrade osobnih podataka je nužnost izvršenja ugovora te pravna obveza voditelja obrade (sukladno čl.6.t.1.(b) i čl.6.t.1.(c) Opće uredbe o zaštiti podataka). Osobni podaci obrađuju se isključivo za potrebe prosljeđivanja navedenim nadležnim tijelima i isključivo za navedene svrhe.


Osobni podaci će biti otkriveni trećim stranama, uključujući tijela državne uprave, državne agencije, sudove, pravosudna tijela i druga tijela javne vlasti, temeljem pisane dozvole voditelja obrade, osim ako je drukčije određeno primjenjivim propisima. Pod pisanom dozvolom voditelja obrade se podrazumijevaju i odgovarajuće odredbe Ugovora ili nekog drugog ugovora /sporazuma.


START nema pristup niti jednom tajnom podatku vezanom za vjerodajnicu Korisnika, niti mu je poznat na bilo koji način.


Podatci koji se obrađuju u okviru sustava START čuvat će se 3 godine.


U smislu propisa iz područja zaštite osobnih podataka, voditelj obrade osobnih podataka je Ministarstvo gospodarstva, Radnička cesta 80, 10 000 Zagreb, OIB: 19370100881.


Izvršitelj obrade osobnih podataka je Financijska agencija - FINA, Zagreb, Ulica grada Vukovara 70, OIB: 85821130368.


Kontakt podaci Službenika za zaštitu podataka voditelja obrade dostupni su na poveznici: https://mingo.gov.hr.


Prigovor na obradu osobnih podataka može se podnijeti i Agenciji za zaštitu osobnih podataka, Ulica grada Vukovara 54, 10 000 Zagreb, na adresu elektroničke pošte: azop@azop.hr.


13. Izmjene i/ili dopune Općih uvjeta


Vlasnik sustava START može, u svrhu unaprjeđenja ili optimizacije rada sustava, izmijeniti ili unaprijediti tehnologiju, način prijenosa podataka i svaku drugu infrastrukturnu ili aplikativnu komponentu sustava. Radi toga, Vlasnik sustava START može ako to smatra potrebnim, ukinuti ili izmijeniti bilo koji od ovdje navedenih Općih uvjeta.


Za nastavak korištenja sustava START potrebno je prihvatiti izmijenjene i/ili dopunjene Opće uvjete.


14. Rješavanje spora


Svi eventualni sporovi, nastojat će se riješiti prvenstveno pregovorima, odnosno mirenjem.


U slučaju da se nastali spor ne uspije riješiti pregovorima odnosno mirenjem, spor će riješiti nadležni sud u Zagrebu.


15. Završne odredbe


Ovi Opći uvjeti primjenjuju se od 09.05.2025. godine.


Prihvaćanjem Općih uvjeta Korisnik potvrđuje da je u cijelosti upoznat sa sadržajem istih, da ih je pročitao, razumio, da je s njima suglasan te da ih prihvaća.