Često postavljana pitanja

PRIJAVA U SUSTAV KALENDAR PLAĆANJA OBVEZNIH NAKNADA

Koji su tehnički preduvjeti korištenja usluge Kalendar plaćanja obveznih naknada?
  • osobno računalo sa pristupom internetu
  • vjerodajnica minimalno značajne razine sigurnosti
  • jedan od podržanih preglednika: Google Chrome 59+, Mozilla Firefox 54+, Mozilla Firefox ESR 52+
  • jedan od podržanih operativnih sustava: 32-bitne i 64-bitne verzije operativnih sustava Microsoft Windows (verzija 7 i više verzije) i Ubuntu (16.04.2 i više verzije)
Koja vjerodajnica je potrebna za korištenje usluge Kalendar plaćanja obveznih naknada?

Za korištenje svih funkcionalnosti usluge Kalendar plaćanja obveznih naknada korisnik treba posjedovati vjerodajnicu minimalno značajne razine sigurnosti s popisa prihvaćenih vjerodajnica, Lista prihvaćenih vjerodajnica.

Imam problema s prijavom u sustav, usluga mi javlja porukom da nemam pravo za rad. Što trebam učiniti?

Potrebno je provjeriti da li ste zakonski ovlaštena osoba poslovnog subjekta ili druga osoba koja je od zakonski ovlaštene osobe opunomoćena za rad u usluzi. Ako ste zakonski ovlaštena osoba poslovnog subjekta, moguće je da podaci o zastupanju poslovnog subjekta nisu dohvatljivi iz nadležnog registra. Molimo obratite se podršci usluge e-Ovlaštenja na kontakt telefon 072 200 027 ili e-mail adresu pomoc@e-poslovanje.gov.hr. Ako korisnik nije zakonski ovlaštena osoba, treba se obratiti zakonski ovlaštenoj osobi da mu da prava za rad u usluzi kroz e-Ovlaštenja.

Kako mogu ovlastiti drugu osobu da uslugu koristi u moje ime?

Ako zakonski ovlaštena osoba poslovnog subjekta želi ovlastiti drugu osobu za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada u ime poslovnog subjekta, mora joj dati punomoć za rad u usluzi putem sustava e-Ovlaštenja (modul e-Punomoći), gdje može odabrati koja prava za rad u usluzi toj osobi želi dodijeliti.

Kako pristupiti sustavu e-Ovlaštenja?

Usluzi e-Ovlaštenja moguće je pristupiti putem sustava e-Građani.


Za davanje ovlaštenja putem sustava e-Ovlaštenja (modul e-Punomoći) moraju biti zadovoljeni sljedeći preduvjeti korištenja usluge e-Ovlaštenja:

  • za davanje ovlaštenja potrebna je prijava u sustav vjerodajnicom minimalno značajne razine sigurnosti (opunomoćitelj),
  • osoba kojoj se dodjeljuje ovlaštenje (opunomoćenik) mora biti osoba zaposlena u nekom poslovnom subjektu.

Trebam li prihvatiti punomoć danu putem sustava e-Ovlaštenja za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada?

Punomoć za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada nije potrebno prihvatiti od strane opunomoćenika putem sustava e-Ovlaštenja.

Opunomoćeniku će prava za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada biti automatski dodijeljena kada ga opunomoćitelj za navedeno ovlasti putem sustava e-Ovlaštenja.

Kako znam da sam ovlašten za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada?

O dodjeli prava za rad u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada opunomoćenik će biti obaviješten putem korisničkog pretinca odnosno putem obavijesti od strane opunomoćitelja.

Prijavom u uslugu Kalendar plaćanja obveznih naknada, poslovni subjekt, za kojeg je nekome dodijeljeno ovlaštenje putem sustava e-Punomoći, prikazati će se u listi poslovnih subjekata za odabir.

MOJE NAKNADE

Što sadržava sučelje Moje naknade?

Na ovom se sučelju prikazuje popis svih naknada kojih je poslovni subjekt, za kojeg je korisnik prijavljen, obveznik, temeljem podataka dostupnih u evidencijama institucija nadležnih za pojedinu naknadu.


Nadležne institucije odgovorne su za vođenje evidencije obveznika, obračun i naplatu naknada koje su uključene u opseg usluge te iznose obveza koje se prikazuju u usluzi.


Ako je poslovni subjekt obveznik naknade koja je uključena u opseg usluge, a na sučelju mu ona nije prikazana, potrebno je obratiti se instituciji nadležnoj za tu naknadu i provjeriti je li obveznik poduzeo radnje potrebne za uvođenje u evidenciju obveznika.


U evidenciji naknada se ne može prikazati naknada koja nije uključena u opseg usluge, a koje je poslovni subjekt obveznik.

Koje su obvezne naknade uključene u opseg usluge i koje su institucije nadležne za analitiku i obračun pojedine naknade?
  • naknada za korištenje općekorisnih funkcija šuma (Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva),
  • članarina turističkim zajednicama (Ministarstvo financija, Porezna uprava),
  • spomenička renta koja se plaća po stopi na ukupni prihod (Ministarstvo financija, Porezna uprava),
  • članarina Hrvatskoj gospodarskoj komori (Ministarstvo financija, Porezna uprava),
  • komorski doprinos Hrvatskoj obrtničkoj komori (Ministarstvo financija, Porezna uprava),
  • naknada za nezapošljavanje osoba s invaliditetom (Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom – ZOSI),
  • HRT pristojba (Hrvatska radiotelevizija).
Smatram da prikazani iznosi obveza unutar usluge nisu točni ili nisu ažurirani od moje posljednje prijave. Kome se mogu obratiti?

Svaki put kada se prijavite u uslugu, usluga komunicira s evidencijama nadležnih institucija i povlači podatke o obvezama, po naknadama poslovnog subjekta za kojeg ste kao korisnik prijavljeni i ovlašteni raditi u usluzi.


Za ažurnost podataka prikazanih u usluzi odgovorne su institucije nadležne za vođenje evidencije obveznika, obračun i naplatu naknade.


Ako ste nakon posljednje prijave u uslugu poduzeli određene radnje koje su utjecale na iznos obveza pojedine naknade (npr. plaćanje dospjele naknade) i smatrate da podaci prikazani u usluzi Kalendar plaćanja obveznih naknada nisu ažurirani, potrebno je obratiti se tijelu nadležnom za analitiku i obračun pojedine naknade. Pri tome treba uzeti u obzir da je potrebno određeno vrijeme da se provedene radnje evidentiraju kod nadležnog tijela (npr. proknjiženje uplata).

Zašto neka naknada, uključena u opseg usluge, nije prikazana na popisu naknada?

Naknada uključena u opseg usluge nije prikazana na popisu naknada iz jednog od sljedećih razloga:

  • poslovni subjekt nije obveznik te naknade,
  • poslovni subjekt je obveznik naknade, ali nije upisan u evidenciju obveznika kod nadležne institucije.


Potrebno je kontaktirati nadležnu instituciju radi upisa u evidenciju obveznika.

KREIRANJE NALOGA ZA PLAĆANJE

Koje vrste naloga za plaćanje mogu kreirati?

Unutar usluge omogućena je priprema podataka za plaćanje odnosno kreiranje 2 vrste naloga za plaćanje:

  • pojedinačni nalog, koji sadrži 2D barkod s podacima za plaćanje pojedinačne naknade i
  • zbrojni nalog u obliku XML datoteke, u koju je moguće uključiti jednu ili više naknada.

Kada odabirem kreiranje pojedinačnog naloga s 2D barkodom?

Pojedinačni nalog s 2D barkodom odabirete kada želite kreirati pojedinačne naloge za svaku naknadu i platiti ih putem mobilnog bankarstva skeniranjem 2D barkoda

Kada odabirem kreiranje zbrojnog naloga (XML datoteke)?

XML datoteke zbrojnog naloga odabirete kada želite platiti jednu ili više naknada jednom datotekom. XML datoteka se izvršava (plaća) učitavanjem u Internet bankarstvo pojedine banke ili u Fina e-Plaćanje, ovisno o Vašem odabiru.

Temeljem čega se u usluzi pripremaju podaci za plaćanje naknada?

Podatke za plaćanje pojedine naknade usluga zaprima od nadležne institucije. Preduvjet za kreiranje svakog naloga su popunjeni svi obvezni podaci naloga (aplikacija javlja grešku ako obvezni podatak nije popunjen i ne dopušta kreiranje naloga).


Za sljedeće podatke je potreban unos/odabir od strane korisnika:

  • odabir općine za potrebe kreiranja naloga (2D barkod i zbrojni nalog u obliku XML datoteke) za naknade iz nadležnosti Porezne uprave (članarina turističkim zajednicama, spomenička renta koja se plaća po stopi na ukupni prihod i komorski doprinos u paušalnom iznosu) kako bi se prikazao odgovarajući račun za uplatu,
  • odabir kanala plaćanja kroz koji će se izvršiti plaćanje zbrojnog naloga (XML datoteka) - Fina e-Plaćanje ili Internet bankarstvo određene banke, odabir banke i računa s kojeg će se izvršiti plaćanje.

U kojem su obliku kreirani nalozi i gdje ih je moguće preuzeti?

Pojedinačni platni nalog s podacima za plaćanje s 2D barkodom nakon kreiranja prikazuje se na korisničkom sučelju aplikacije. Imate mogućnost odmah skenirati 2D barkod i platiti nalog putem mobilnog bankarstva ili ga preuzeti na računalo u obliku PDF dokumenta.Zbrojni nalog u obliku XML datoteke je nakon kreiranja moguće preuzeti na računalo.


Svi kreirani nalozi su dostupni za preuzimanje u modulu „Moje aktivnosti“, koji je dostupan u lijevom izborniku.

Kako je moguće platiti kreirane naloge?

Sva plaćanja se izvršavaju izvan usluge, putem kanala plaćanja koji su poslovnom subjektu dostupni. Pojedinačni nalozi s 2D barkodom mogu se platiti mobilnim bankarstvom, skeniranjem 2D barkoda. Zbrojni nalozi (XML datoteke) se plaćaju učitavanjem u Internet bankarstvo poslovnih banaka ili Fina e-Plaćanje.

Zašto prije kreiranja XML datoteke trebam odabrati kanal kroz koji će izvršiti plaćanje?

Pravila za kreiranje XML datoteka koje će se učitavati u Fina e-Plaćanje različita su od pravila za kreiranje datoteka koje će se učitavati u internet bankarstvo poslovnih banaka, na način da:


  • datoteka za Fina e-Plaćanje može sadržavati više različitih računa koji se vode u različitim bankama,
  • datoteka za Internet bankarstvo određene banke može sadržavati samo račune koji se vode u toj banci.

MOJE AKTIVNOSTI

Koje informacije su dostupne u modulu Moje aktivnosti?

Modul Moje aktivnosti nudi pregled aktivnosti korisnika izvršenih u usluzi po pojedinoj naknadi i kroz određeno razdoblje.


U pregledu se nalaze:

  • nalozi za plaćanje koje je korisnik kreirao i koje je moguće preuzeti na računalo,
  • obrasce koje je korisnik kreirao (ako je u opsegu pojedine naknade to bilo omogućeno) koje je moguće preuzeti na računalo,
  • dokumenti dostavljeni od nadležnih tijela (analitička kartica Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva), koje je moguće preuzeti na računalo.
Što je analitička kartica?

Analitička kartica predstavlja detaljni analitički prikaz obveza po naknadi za korištenje općekorisnih funkcija šuma, u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva.


Dokument analitičke kartice je dostupan za pregled i preuzimanje putem stavke izbornika „Moje aktivnosti“ (i u detaljima Naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma). Uvijek je dostupna samo zadnja verzija analitičke kartice, koja sadrži ažurno stanje obveza poslovnog subjekta.